niedziela, 14 kwietnia 2013

Olej rycynowy - hit czy kit?


O oleju rycynowym pewnie już niejedna z Was słyszała. Jest to świetny produkt, który można wykorzystać do pielęgnacji włosów, rzęs i brwi. I do tego jest baaaardzo tani! ; )

KRÓTKA DEFINICJA

Olej rycynowy, olej rącznikowy (łac. Oleum Ricini, Oleum Palmae Christi) − produkt roślinny, otrzymywany z nasion byliny (w Polsce roślina roczna) – rącznika pospolitego przez wyciskanie oleju na zimno i wygotowywanie z wodą. Takie postępowanie pozwala na rozkład toksycznej toksoalbuminy – rycyny, której obecność w nasionach sprawia, że ich zażycie może wywołać śmiertelne zatrucie. Głównym (ok. 80%) składnikiem oleju rycynowego jest 18-węglowy monogliceryd kwasu rycynolowego. W jego składzie znajdują się również mniejsze ilości glicerydów kwasów oleinowego, linolowego i innych.
źródło: wikipedia

KONSYSTENCJA

Jest to dość gęsta ciecz o bezbarwnym lub jasnożółtym kolorze.

ZASTOSOWANIE 

Jako lek jest stosowany w preparatach leczących zaparcia. Jest również składnikiem maści leczących wrzody skóry, oparzenia, choroby pochwy i szyjki macicy. Znajduje również zastosowanie w chorobie oczu (złuszczające zapalenie powiek rogówki). 
źródło: internet


Osobiście, bardzo lubię ten olejek. Po pierwsze: przyśpiesza porost włosów. Po drugie: idealnie podkreśla a po systematycznym stosowaniu nawet wydłuża rzęsy. Po trzecie: jeśli ktoś chce zadbać o swoje brwi, również polecam! A do tego kosztuje tylko niecałe 3 zł za 30g!

JAK STOSOWAĆ?                           
                             PS. jak ja najczęściej stosuję lub stosowałam...

WŁOSY: Co 2-3 dni dodaję dosłownie odrobinę olejku do szamponu i dokładnie (przez minutę) masuję swój skalp. Staram się nie myć całych włosów, ponieważ olejek może je lekko wysuszać.

RZĘSY: Co noc nakładałam za pomocą szczoteczki po starym tuszu do rzęs olejek na rzęsy. Starałam się robić to dokładnie, by nie dostał się do oka. Może wówczas nieprzyjemnie szczypać.

BRWI: Brałam dosłownie małą kropelkę na rękę i smarowałam nią brwi. Robiłam to codziennie na noc. Olejek przyśpiesza ich porost - może to być pomocne dla dziewczyn, które po wyjściu od kosmetyczki chcą przywrócić dawny kształt brwi.

TWARZ: Można stosować również olej rycynowy w leczeniu suchej i trądzikowej skóry - ale jak podkreślam - należy uważać z olejkiem! Sporadycznie można posmarować dwoma kropelkami całą twarz a po 30 minutach dokładnie zmyć go płynem micelarnym, tonikiem czy żelem.

Olejek rycynowy jest dobrym rozwiązaniem dla dziewczyn, które nie chcą przepłacać i szukać "wspaniałych kosmetyków" po internecie - koszt jest niewielki i dostępny w każdej aptece!

 Pozdrawiam!

Veilchenn.

2 komentarze:

  1. Stosowałam kiedyś na włosy, ale jakiś konkretnych zmian nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za KAŻDY komentarz!